Aforismeja tammikuussa 2013

• Vaikka elämämme onkin täynnä erilaisia risteyksiä, silti meille jokaiselle on olemassa se yksi polku. Voimme poiketa elämämme aikana useillekin syrjäpoluille, mutta maailmankaikkeus johdattaa meidät aina takaisin omallemme.

• Merkittävin on hetki juuri ennen kuin ymmärrät, ettet sittenkään ymmärrä yhtään mitään.

• Kohdata joku jonka kanssa on kuin melkein toisilleen luodut on pelottavampaa, kuin huomata että onkin syntynyt erakoksi

• Meillä taistellaan aikaa vastaan. Aikaa on liian vähän, aika loppuu kesken, aikaa yritetään kuroa kiinni. Viisaat ihmiset ymmärtävät, että aika on ystävä. Se tekee työtä puolestasi ja auttaa viisastumaan. Aika on lepohetki kahden tilanteen välillä. Aika on aina läsnä. Se on sinua varten.

• Mieli on kuin höyhen. Se lentää tuulen mukana. Mielikuvitus on sen tuuli.

• Yhtä monta on oikeaa ja väärää vaihtoehtoa. Onneksi emme koskaan voi valita väärin. Teemme valintamme tämän hetkisen tietämyksemme pohjalta.

• Olin tanssiva ballerina korurasiassa, rasiassa, jonka kansi oli kiinni ja avain oli hukassa.

• Menneisyyttään ei voi paeta, mutta onneksi idealistina voi aina yrittää.

• Kompastuin omiin jalkoihini, kaaduin ja tipahdin lattialautojen väliin. Joku älypää niittasi päälle laminaatin.

• Rakastaa toista enemmän kuin itseään. Ystäväni sanoi. Se on huono yhdistelmä. Sillä jos menetät rakkaan, menetät kaiken. Itserakas pääsee vähemmällä.

• Viisaita eivät ole ne jotka katuvat tekojaan. Viisaita ovat ne, jotka ottavat niistä opikseen.

• Ymmärtää, käsitellä, hyväksyä ja oppia tulemaan toimeen. Ne ovat ihan eri asioita kuin kohdata.

• Sielun seisahtaessa muistamme menneet, näemme tulevat. Se hetki kestää vain sekunnin. Ole valpas, muuten et huomaa.

• Elämään opetteluun menee koko elämä.

• Ensimmäisen vuoden me opettelemme näkemään, opettelemme kuulemaan, opettelemme reagoimaan, opettelemme liikkumaan, opettelemme kommunikoimaan. Lopun aikaa opettelemme ihmisyyttä.

• Keskeneräinen voi olla myös melkein valmis. Kaikki riippuu katontakanasta.

• Rakkaus on käsittämätön määrä kaikenlaisia erilaisia tunteita.

• Löydä sisäinen lapsesi, ota hänet syliisi. Sano että olet riittävän hyvä. Jos hän kysyy miksi tulit, älä vastaa. Hän ymmärtää sen itsekin.

• Yön pimeimpänä hetkenä minä itken sinua. Onneksi joka aamu nousee aurinko. Auringossa kaikki on toisin.

• Yhteen hymyyn voi piirtyä koko elämä. Yhteen sanaan kaikki merkityksellinen. Yhteen ymmärrykseen kaikki mitä tarvitsee.

• Minä tässä. Sinä siinä. Muu on vain aikaa.

• Kulkiessani polkuani pitkin, en ollut koskaan pysähtynyt ajattelemaan merkityksiä. Merkityksiä menetyksille, merkityksiä menestyksille, merkityksiä olemiselle, merkityksiä menemiselle. Kunnes pysäytit minut.

• Hetki ja hiljaisuus. Yleensä ne olivat pahimmat viholliseni. Minä olin kärsimätön. En kestänyt hitautta. En jaksanut odottaa. En sietänyt elämän hiljaisia hetkiä. Hetki ja hiljaisuus. Nyt ne ovat ystäväni. Turvapaikkani maailmassa.

• Ajattelematon ihminen tekee elämästään vaikeaa sanotaan. Myös ajattelevan ihmisen elämä voi olla vaikeaa. Se on vaan sitä eri tavalla.

• On olemassa asioita, joita tekisin ehkä toisella tavalla. On kuitenkin olemassa elämä, jonka elämisestä olen kiitollinen.

• Elämäni kirjassa on edessäni aukeama. Katson kuvia tarkkaan, mietin lukemaani tarinaa. Sen juonta, sen yksityiskohtia, sen sanomaa. Kertaan läksyjäni. Minä pänttään. Haluan oppia, muistaa ja ymmärtää kaiken. Haluan läpäistä kokeen. Haluan saada siitä hyvän arvosanan. Vasta sen jälkeen voin kääntää sivua.

• Joka ikinen kerta, kun luulee ymmärtävänsä jotakin, palaakin aina lähtöpisteeseen ja tajuaa, että on täysin ymmärtämätön. Se tavallaan tekeekin elämästä mielenkiintoisen seikkailun.

• Myönnän olevani keskinkertainen. Ilman sitä elämässäni ei olisi enää mitään tavoitteita.

• Sano sana, minä kuuntelen. Sano kaksi, olen varuillani. Sano kolme niin minä olen jo mennyt.

• Käsittääkseni sellaista ei ole kuin liian myöhään tai liian aikaisin. Aina on olemassa vain tämä hetki.
• Kaksi pientä sanaa: ymmärrä minua. Kolme pientä sanaa: olet minulle arvokas.

• Ihmiset eivät rakastu vain kerran elämässään. Ihmiset rakastuvat usein. Ihmiset rakastuvat joka kerta eri tavalla. Jokaisella tunteella on oma merkityksensä. Toisten merkitys kestää lyhyemmän ajan. Toisten kauemmin.
Joidenkin merkitys säilyy läpi koko elämän.

• Kun rakastaa jota kuta ei ole koskaan täysin yksin. Ei sittenkään, vaikka olisi välimatka.
• Olen kiertänyt pitkän matkan päätyäkseni tähän. Olen samassa paikassa missä olen ollut ennenkin. Eksyneillä on tapana kiertää ympyrää.

• Näytä minulle paikkani, kerro kuka olen, auta minua muistamaan, lähetä minulle opas. Taivaalleni valaisemaan tietäni. Silloin tiedän etten eksy enää.

• Maailmankaikkeuden rinnalla olemme mitättömän pieniä, mutta maailmankaikkeuden lapsina olemme aina turvassa.
• Jos suutelisin sinua nyt, muuttuisiko maailmani siitä? Ei maailmaa voi muuttaa. Maailma on ja pysyy. Vain itseä, asennetta, olemista, elämistä. Niitä kaikkia voi muuttaa.

• Miksen osaa olla hiljaa? Miksi avaan aina suuni ja johdatan itseni ongelmiin. Johtuuko se siitä kaikesta mitä tiedän? Pitääkö kaikki tietämys aina jakaa. Jos minä tiedänkin jotain mitä sinä et vielä tiedä, onko se minun tehtäväni kertoa se sinulle? Luulen ettei ole. Jokaisen on hankittava tietämyksensä itse.

• Minä haaveilen mielelläni. Minä maalaan kauniita visioita tulevaisuudesta. Minä puhallan niihin elämän keuhkoillani ja sydämelläni. Sitten minä puhallan ne taivaalle. Maailmankaikkeuden syliin. Elävinä, täynnä elinvoimaa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

